Magix Digital FotoMaker 2006

magix_digitalfoto2006

Magix Digital FotoMaker 2006

De kans is groot dat u door de grote toename van uw digitale foto’s door de bomen het bos niet meer kunt zien. Magix Digital Foto Maker 2006 helpt u uw collectie foto’s overzichtelijk te houden. Wie voor het eerst kennis maakt met dit pakket zal even schrikken van de vele knoppen en uitklapvensters die het programma biedt. U moet echt even stoeien en uitproberen voordat het duidelijk wordt hoe het één en ander werkt.

De nieuwe foto manager is verantwoordelijk voor het centrale beheer van uw collectie. Hier kunt u (sub)categorieën maken, uw fotomappen definiëren, de foto’s bekijken op datum en uw fotoalbums aanmaken en selecteren. Met de verkenner kunt u zoeken naar foto’s op de pc die u op verschillende manieren kunt weergeven. Geselecteerde foto’s kunt u vervolgens toewijzen aan de categorieën of aan een fotoalbum. Helaas kan het programma niet overweg met foto’s die op andere pc’s of netwerkschijven staan.

Met Digital Foto Maker kunt u eenvoudig uw foto’s rubriceren en fotoalbums samenstellen

Foto’s kunnen worden geoptimaliseerd met het geïntegreerde Foto Clinic waarvan een nieuwe versie gratis te downloaden is bij Magix. De bekende bewerkingen als zwart-wit, rode ogen, helderheid-contrast en kleuren kunt u eenvoudig toepassen en doorvoeren vanuit Digital Foto Maker. Voor geavanceerdere bewerkingen als effecten, titels en panoramabeelden moet u Foto Clinic starten.

Uw fotoalbums kunt u verfraaien met muziek. Het is niet mogelijk de muziek in te korten. Daarnaast is er geen tijdlijn om de lengte van de muziek in verhouding te zien tot het aantal foto’s. Hierdoor is het zeer lastig het album gelijktijdig met de muziek te laten stoppen.

Eenmaal samengestelde fotoalbums kunt u exporteren of met een wachtwoord beveiligd opslaan. Het exporteren naar een data cd of dvd, mobiele telefoon en video verliep zonder problemen. Het exporteren naar schermbeveiliging, bureauachtergrond of zelfstandig exe-bestand lukte niet. Bij navraag bij Magix bleek het te gaan om een bug waarvoor als het goed is inmiddels een patch is uitgebracht.

Digital Foto Maker 2006

Pluspunten:

+ Snel en overzichtelijk rubriceren