Davideo Fotos op dvd 2006

Davideo-foto6

Davideo Fotos op dvd 2006

Digitale foto’s op dvd zetten met achtergrondmuziek of gesproken commentaar en dit presenteren met een menu is precies hetgeen Fotos op dvd 2006 voor u realiseert. Het programma werkt zeer eenvoudig. U voegt foto’s toe aan een album en bepaalt welke overgangen er tussen de afbeeldingen komen. Eventueel voorziet u het geheel van muziek om vervolgens het zelf gegenereerde dvd-menu iets aan te passen. Dan brandt u het fotoalbum op dvd of (super)video-cd. Dit alles maakt u in een handomdraai met een goede kwaliteit.

Wilt u echter iets meer dan blijkt de vrijheid die Fotos op dvd 2006 u geeft wel erg beperkt. De keuze uit overgangen tussen de afbeeldingen is beperkt. Weliswaar kunt u motion krijgen in afbeeldingen door pan-scan of soortgelijke effecten, maar spectaculair wordt het niet. U kunt muziek plaatsen onder de afbeeldingen, maar de duur van de muziek niet afstemmen op de afbeeldingen.

Dvd-menu’s van Fotos op dvd 2006 eenvoudig aan te passen.

Het zelf gegenereerde dvd-menu is maar beperkt aan te passen. Van de geboden achtergronden is er geen één geanimeerd en zijn er maar een aantal interessant. U kunt hiervan de kleuren, helderheid, contrast en verzadiging aanpassen. Tevens krijgt u de mogelijkheid om eigen achtergronden toe te voegen. Videobeelden of muziek kan niet worden gebruikt in de menu’s.

De indeling van de knoppen wordt bepaalt door vier vastgestelde lay-outs. Daarnaast wordt er altijd een knop ‘Alles’ weergegeven die niet te verwijderen is. Om de vorm van de knoppen aan te passen kunt u gebruik maken van een aantal vormen, waarvan de kleur en transparantie in te stellen zijn. Tenslotte kunt u nog het lettertype van het menu aanpassen.

Zeer prettig is dat u de originele foto’s op de disk kunt meebranden. Het encoderingsproces verloopt traag. Voor twee albums met totaal 70 foto’s en een duur van ruim zes minuten was ruim tien minuten nodig. Gelukkig was de kwaliteit zeer goed. Fotos op dvd 2006 doet daarmee wat het moet doen. Niets meer en niets minder.

Davideo Fotos op dvd 2006

Pluspunten:

+ Eenvoudig in gebruik